Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /cw/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49
Młodzi Liderzy uczyli się mówić tak, by ich słuchano - „O skutecznej metodzie wzajemnej komunikacji”

Młodzi Liderzy uczyli się mówić tak, by ich słuchano - „O skutecznej metodzie wzajemnej komunikacji”

W dniach 9 i 10 października 2015r. w olkuskim Zespole Szkół nr 4 pod hasłem „Jak mówić żeby nas słuchano. Rola komunikacji w procesie motywowania innych” odbyły się kolejne warsztaty w ramach II edycji projektu „Młodzież w działaniu – Olkuska Szkoła Liderów”, realizowanego przez Stowarzyszenie Dobroczynne Res Sacra Miser w Olkuszu.

Pod czujnym okiem prowadzących warsztaty - Anny Ćwiklińskiej i Agnieszki Jałowiec - Młodzi Olkuscy Liderzy przyswajali wiedzę na temat procesów i metod skutecznej komunikacji.

„Nie wystarczy mówić, by być słuchanym i nie wystarczy słuchać, by usłyszeć”. Młodzież dowiedziała się, że by nasze komunikaty były jasne i czytelne nie wystarczy tylko jasno i czytelnie je formułować. Słowem, nie wystarczy sam komunikat, niezbędne jest jego uwiarygodnienie, czyli próba uwierzytelnienia w odpowiedzi na pytanie:  Dlaczego to robię?

Nie trzeba nikomu wyjaśniać jak bardzo ważna w pracy zespołowej jest tzw. dobra komunikacja, czyli taki sposób formułowania komunikatu, by nie tylko informował, ale także uzasadniał  oraz motywował do działania.

„Słuchać nie koniecznie znaczy słyszeć” to bardzo częsty dysonans na linii nadawca komunikatu – odbiorca komunikatu. W dzisiejszym szumie informacyjnym bardzo trudno przychodzi nam selekcjonowanie informacji pod względem ich ważności, co często prowadzi do irytacji i niezrozumienia.

 

 

Skuteczna metoda komunikacyjna polega nie tylko na słuchaniu, ale także reagowaniu. Ten, kto dobrze słucha, potrafi w porę zareagować i uzasadnić w przypadku, gdy nie zgadza się z treścią sformułowanego przez rozmówcę komunikatu. Asertywność to niekoniecznie umiejętność stanowczej odmowy. To przede wszystkim jej właściwe uzasadnienie.

Jak trudna bywa komunikacja międzyludzka wiemy wszyscy. Młodzi Liderzy podczas warsztatów uzyskali jednak wiele cennych wskazówek dotyczących tego „Jak mówić żeby ich słuchano?”. Na pewno wykorzystają tę wiedzę nie tylko w pracy wolontarystycznej, ale i w życiu.  

Kolejne szkolenie dotyczące umiejętności PR zaplanowano na 6-7 listopada br.

Wolontariat NGO.pl - małopolskie

Źródła nie znaleziono